طرز تهیه پودینگ خرما

طرز تهیه پودینگ خرما , دستور پخت پودینگ خرما گردو و کشمش

پودینگ خرما یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مقوی بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ خرما در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پودینگ خرما
خرما۱۸ عدد
شیر۲ پیمانه
نشاسته ذرت۵ قاشق غذاخوری سرپر
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
مخلوط پودر هل و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه پودینگ خرما

مرحله اول

برای تهیه پودینگ خرمایی خوشمزه در ابتدای کار پوست و هسته های خرماها را جدا کرده، سپس خرماها را درون غذاساز یا میکسر می ریزیم. در ادامه مقداری از شیر را به نشاسته ذرت اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که نشاسته ذرت حل شد، مابقی شیر را به غذاساز یا میکسر اضافه کرده، سپس به خوبی میکس می کنیم تا مخلوط شیر و خرما یکدست شود. در ادامه مخلوط شیر و خرما را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط شیر و نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط کرده، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مایه درون قابلمه را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله چهارم

زمانی که مایه پودینگ به غلظت فرنی رسید، خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه درون مایه پخش شود، سپس وانیل را به همراه پودر دارچین به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. حالا اجازه می دهیم پودینگ در دمای محیط بماند تا رویه ببندد، سپس روی آن را با پودر دارچین و گل محمدی تزیین می کنیم.

مرحله ششم

بنا به سلیقه می توانید ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط کنید تا پودینگ شکلاتی داشته باشید. در نهایت پودینگ خرما را بسته به نوع ذائقه به صورت گرم یا سرد سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.