طرز تهیه شربت بار

طرز تهیه شربت بار با گلوکز طرز تهیه شربت بار بدون گلوکز طرز تهیه شربت بار برای بامیه فیلم طرز تهیه شربت بار طرز تهیه شربت بار با عسل طرز تهیه شربت بار برای کیک طرز تهیه شربت بار برای شیرینی مشهدی طرز تهیه شربت بار بدون جوهر لیمو

شربت بار نوعی شربت غلیظ و مخصوص شیرینی پزی است که از آن برای برخی از شیرینی ها از جمله زولبیا و بامیه استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت بار در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شربت بار
شکر۲ پیمانه
آب۱ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گلوکز۱ قاشق غذاخوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
دانه هل۴ عدد

طرز تهیه شربت بار

مرحله اول

برای تهیه شربت بار خانگی در ابتدای کار آب را به همراه شکر و گلاب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط رو به پایین قرار می دهیم. حالا بدون هم زدن اجازه می دهیم شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

زمانی که شکر حل شد و شربت ریز جوش زد، برس را به آب لیمو ترش تازه آغشته می کنیم و به صورت مداوم دیواره های بالاتر از سطح شربت را تمیز می کنیم تا شربت شکرک نزند. پس از اینکه شربت جوش آمد گلوکز و زعفران را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید تا پایان درست کردن شربت از قاشق فلزی برای هم زدن استفاده نکنید. در ادامه دانه های هل را بین دو انگشت کمی فشار می دهیم تا از هم باز شوند، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و با قاشق چوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

لازم به ذکر است بدانید از ابتدای جوش آمدن شربت تا انتهای پخت آن، اطراف دیواره ها را با آب لیمو ترش تمیز کنید. پس از گذشت ۲۵ دقیقه زمانی که شربت به غلظت عسل روان نزدیک شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

برای تست قوام شربت، ۱ قاشق از شربت بار را درون نعلبکی می ریزیم، سپس نعلبکی را به مدت ۳ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. پس از گذشت این زمان شهد را بین دو انگشت تست می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که شربت بین دو انگشت حالت کش دار داشت، شربت به قوام مناسب رسیده است. در نهایت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم شریت در دمای محیط خنک شود و در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.