طرز تهیه گمج کباب

طرز تهیه گمج کباب بدون گردو طرز تهیه گمج کباب خانم نجاتی سبزی گمج کباب طرز تهیه گمج کباب رستورانی طرز تهیه کباب رشتی عکس گمج کباب فیلم آموزش گمج کباب طرز استفاده از گمج گیلانی

گمج کباب یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و سنتی کشورمان است که اصالت آن متعلق به شهر رشت می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گمج کباب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۶۰۰ گرم
سبزیجات معطر۴۰۰ گرم
مغز گردو۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی (اختیاری)۲ قاشق چایخوری
رب انار۲ قاشق غذاخوری
رب نارنج۲ قاشق غذاخوری
آب انار۲ قاشق غذاخوری
گلپر و گاوزیره۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه گمج کباب

مرحله اول

برای تهیه گمج کباب خوشمزه در ابتدای کار مغز گردو را درون غذاساز ریخته، سپس خوب میکس می کنیم تا گردو حالت پودری پیدا کند. در ادامه گردوی آسیاب شده را به همراه رب انار، آب انار و رب نارنج درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سبزیجات معطر (ریحان، پونه، نعناع، چوچاق، گشنیز، جعفری و برگ سیر) را شسته و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه سبزیجات معطر درون کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه گلپر، گاوزیره، رب گوجه فرنگی و مقداری فلفل سیاه و پودر دارچین به کاسه اضافه کرده ، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

پس از اضافه کردن گوشت به کاسه آنرا به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا طعم دهنده به گوشت آغشته شوند. در ادامه اجازه می دهیم گوشت به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس مواد را درون ظرف گمج ریخته و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه نصف لیوان آب به گمج اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزد.

مرحله ششم

۳۰ دقیقه آخر پخت نمک غذا را اندازه کرده و مقداری دارچین به صورت پخش روی گمج کباب می ریزیم. پس از گذشت این زمان ظرف را از روی حرارت بر می داریم و گمج کباب را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.