طرز تهیه باقلا پته

طرز تهیه باقلا پته طرز تهیه باقلا پته گرگانی طرز تهیه آب باقلا بهبهانی

باقلا پته یکی از انواع خوراک های خوش طعم شمالی است که اصالت آن به استان مازندران بر می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلا پته در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
باقالی تازه۲ لیوان
لعاب برنج۲ لیوان
سیر۳ حبه
نعنابه مقدار کافی
پودر آویشن، نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
گلپر، سرکه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه باقلا پته

مرحله اول

برای تهیه باقلا پته خوشمزه در ابتدای کار باقالی تازه را شسته و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم در ادامه به اندازه ای که دو بند انگشت از باقالی بالاتر باشد آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم باقالی درون آب جوش بماند تا نیم پز شود. زمانی که باقالی نیم پز شد قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس باقالی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود و باقالی را مجددا به قابلمه بر می گردانیم.

مرحله سوم

در این مرحله لعاب برنج (آبی که برنج درون آن جوشیده شده است) را به قابلمه اضافه کرده و مجددا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده تا باقالی به طور کامل پخته شود. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه سیر را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس مقداری نمک و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نعنا را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس بلافاصله تابه را از روی حرارت بر می داریم تا سیر و نعنا نسوزد. در ادامه مخلوط سیر را به قابلمه حاوی باقالی اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که باقالی کاملا پخته و نرم شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس باقالی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت مقداری سرکه، گلپر، آویشن و پودر سیر روی باقالی می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.