طرز تهیه رول اسفناج و پنیر

طرز تهیه رول اسفناج و پنیر , دستور پخت رول اسفناج و پنیر خامه ای

رول اسفناج و پنیر یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و بین المللی است که برای سرو به عنوان پیش غذا بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رول اسفناج و پنیر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر رول
آرد۳۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
مخلوط مساوی شیر و آب ولرم۱۸۰ میلی لیتر
روغن مایع یا روغن زیتون۲ قاشق سوپخوری
مواد لازم برای داخل رول
اسفناج۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
مواد لازم برای رومال
تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه رول اسفناج و پنیر

مرحله اول

برای تهیه رول اسفناج و پنیر خوشمزه در ابتدای کار خمیر رول را آماده می کنیم، برای این منظور آرد را درون یک کاسه نسبتا بزرگ الک می کنیم، سپس نمک را به همراه خمیر مایه فوری به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا آب و شیر ولرم را به کاسه اضافه کرده و با دست ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه روغن زیتون را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

حالا خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت ۳۰ دقیقه در یک جای نسبتا گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ساقه اسفناج ها را جدا کرده و پس از شستن درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شده و کاملا خشک شوند. پس از زمان استراحت، روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا کاملا گرم شود. حالا خمیر را به شکل مستطیل به ضخامت نیم سانتی متر به کمک وردنه باز کرده، سپس روی سطح خمیر را با پنیر خامه ای کاور می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله اسفناج ها را به صورت پخش روی پنیر خامه ای می ریزیم، سپس نمک را به صورت پخش روی اسفناج ها ریخته و روی آنها را با پنیر پیتزا می پوشانیم. حالا خمیر را از طول رول کرده و به اندازه های دلخواه برش می زنیم.

مرحله هفتم

سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس رول ها را درون سینی فر می چینیم. در ادامه تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس با برس آغشته شده روی رول ها را رومال می کنیم.

مرحله هشتم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم رول ها به مدت ۱ ساعت درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم رول ها به مدت ۴ دقیقه گریل شوند تا روی آنها طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله نهم

در صورتی که از پخت رول ها مطمئن نبودید، روی ظرف را با ورق فویل پوشانده و اجازه دهید رول ها درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در نهایت سینی را از فر خرج کرده و رول اسفناج را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.