طرز تهیه اسلایس شکلاتی سیب و گلابی

طرز تهیه اسلایس شکلاتی سیب و گلابی

اسلایس شکلاتی سیب و گلابی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با طعم و رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس شکلاتی سیب و گلابی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم اسلایس شکلاتی سیب و گلابی
آرد۱ پیمانه
شکر۱۲۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
کره۵۰ گرم
پودر کاکائو۴۰ گرم
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
نمک۱ پینچ
گلابی۲ عدد
سیب۲ عدد
مخلوط شکر و پودر دارچین۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه اسلایس شکلاتی سیب و گلابی

مرحله اول

برای تهیه اسلایس شکلاتی سیب و گلابی خوشمزه در ابتدای کار کره را به روش بنماری روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری ذوب کرده و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پود، پودر کاکائو و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست گلابی و سیب را جدا کرده، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیب و گلابی را به همراه مخلوط شکر و دارچین درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه کره ذوب شده را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن کره، با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس روی آنرا با پالت کاملا صاف می کنیم. در ادامه میوه های خرد شده را به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار داده تا کیک به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجاره می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک به طور کامل خنک شد، آنرا با چاقو تیز به فرم و اندازه های دلخواه برش زده، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چنییم. در نهایت اسلایس های شکلاتی را به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.