طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه کرم کارامل بدون فر طرز تهیه کرم کارامل بدون خامه طرز تهیه کرم کارامل برای وسط کیک طرز تهیه کرم کارامل فوری فیلم طرز تهیه کرم کارامل طرز تهیه کرم کارامل آماده فرمند طرز تهیه کرم کارامل اماده تیارا طرز تهیه کرم کارامل با خامه صبحانه

کرم کارامل یکی از انواع دسرهای بین المللی و پرطرفدار سراسر جهان است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم کارامل در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کرم
تخم مرغ۸ عدد
شکر۱۵۵ گرم
شیر کم چرب۱ لیتر
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کارامل
شکر۱۵۰ گرم

طرز تهیه کرم کارامل

مرحله اول

برای تهیه کرم کارامل خوشمزه در ابتدای کار شکر را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و بدون هم زدن و فقط با تکان دادن تابه اضافه می دهیم شکر کاملا ذوب و کاراملی شود.

مرحله دوم

حالا کارامل را درون ظرف های مناسب ریخته و کنار می گذاریم. در ادامه فر را با حرارت ۱۳۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس شیر را درون شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم شیر گرم شود، نیازی به جوشیدن شیر نیست. حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه نسبتا بزرگ اضافه کرده، سپس شکر را به همراه وانیل به کاسه می افزاییم و در حد مخلوط شدن بدون ایجاد کف هم زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر گرم شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. حالا مایه درون کاسه را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف شود، سپس درون ظرف روی کارامل می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه به تعداد قالب های کرم کارامل، ظرف بزرگتر از آنها انتخاب کرده و با آب جوش پر می کنیم، سپس قالب ها را درون ظرف ها گذاشته و درون فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم کرم کارامل ها به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان، قالب ها را از فر خارج کرده و روی آنها را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت درون یخچال می گذاریم تا کرم کاملا سفت شود. در نهایت کرم کارامل را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.