طرز تهیه چیز کیک موزی

طرز تهیه چیز کیک موزی بدون فر طرز تهیه چیز کیک موز یخچالی طرز تهیه کیک موزی

چیز کیک موزی یکی از انواع دسرهای محبوب و بین المللی است که با رسپی و طعم های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک موزی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک موزی
بیسکویت پتی بور۱٫۵ بسته
کره۵۰ گرم
موز۲ عدد
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
پودر قند۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق مرباخوری
آب½ فنجان

طرز تهیه چیز کیک موزی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک موزی خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت ها را درون غذاساز می ریزیم، سپس موز را به صورت ورقه ای خرد کرده و به غذاساز اضافه می کنیم. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

حالا کره ذوب شده را نیز به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند. در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مواد کراست را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد کراست را با پشت لیوان به خوبی فشار می دهیم تا منسجم و یکدست شود، سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. حالا به سراغ درست کردن لایه پنیری می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور خامه صبحانه را به همراه پنیر خامه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا با هم ترکیب و دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود.

مرحله پنجم

در ادامه پودر قند را درون کاسه الک کرده و مجددا با همزن برقی هم می زنیم تا مایه یکدست شود. حالا ژلاتین را به همراه آب درون یک کاسه مناسب ریخته و بدون هم زدن اجازه می دهیم ژلاتین بافت اسفنجی پیدا کند.

مرحله ششم

در این مرحله ژلاتین اسفنجی شده را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا شفاف شود، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه ژلاتین به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را از یخچال خارج کرده و مایه پنیری را درون قالب روی لایه کراست می ریزیم، سپس روی مایه را با لیسک به خوبی صاف کرده و مجددا قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه پنیری سفت شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس چیز کیک را از قالب جدا می کنیم. در نهایت چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم و به دلخواه با خامه قنادی و اسلایس های موز تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.