طرز تهیه سالاد خیار یونانی

طرز تهیه سالاد خیار یونانی , دستور تهیه سالاد خیار یونانی

سالاد خیار یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد خیار یونانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز قرمز۱ عدد کوچک
پنیر فتا‌۲۰۰ گرم
زیتون سیاه۸ عدد
خیار۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیکبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد خیار یونانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد خیار یونانی خوشمزه در ابتدای کار خیار را به همراه پیاز قرمز به صورت حلقه ای نازک خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا گوجه فرنگی را به صورت مکعبی درشت خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در صورتی که از خیار سالادی و درشت استفاده می کنید، ابتدا خیار را از وسط برش زده، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم تا خیار به شکل نیم دایره ای در آید. برای شکیل تر شدن سالاد از فلفل دلمه ای با رنگ قرمز یا نارنجی استفاده کنید.

مرحله سوم

در ادامه فلفل دلمه ای رنگی را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. حالا هسته زیتون ها را جدا کرده و آنها را از وسط نصف می کنیم، سپس به همراه روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مقداری سرکه بالزامیلک به همراه  نمک به کاسه اضافه کرده و با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام مواد سالاد طعم دار شوند. در ادامه پنیر فتا را به صورت مکعبی کوچک خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس کاسه را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج کرده و مجددا مخلوط می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.