طرز تهیه سالاد فتوش

طرز تهیه سالاد فتوش با رب انار طرز تهیه سالاد فتوش اصل طرز تهیه سالاد لبنانی تبوله طرز تهیه سس سالاد فتوش طرز تهیه سالاد یونانی طرز تهیه سالاد فتوش تصویری سالاد فتوش دونفره

سالاد فتوش یکی از انواع سالادهای خوشمزه و رژیمی است که اصالت آن به کشور لبنان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فتوش در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم سالاد فتوش
تربچه۶ عدد
مغز کاهو۱ عدد
نعناع تازه۱۰۰ گرم
جعفری تازه۲۰۰ گرم
پیازچه۵ عدد
سرکه۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۸ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
آب لیمو ترش تازه۲ عدد
رب انار۲ قاشق غذاخوری
نان پیتا۲ عدد
سماق۳ قاشق چایخوری
بزرگ کاهو۱ عدد بزرگ
فلفل سبز۲ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
نعناع خشکبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد فتوش

مرحله اول

برای تهیه سالاد فتوش رژیمی در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. زمانی که فر گرم شد، نان پیتا را در ابعاد مختلف برش زده و درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سینی را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳ دقیقه درون فر بمانند تا برشته و قهوه ای شوند. در صورت نبود فر یک تابه مناسب را با مقدار کمی روغن زیتون چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود و نان ها را درون آن قرار می دهیم، سپس نان ها را کاملا سرخ کرده تا قهوه ای و برشته شوند. حالا جعفری تازه را به همراه نعناع تازه، پیازچه و برگ کاهو می شوییم.

مرحله چهارم

حالا جعفری و نعناع را به صورت درشت خرد کرده و کنار می گذاریم. توجه داشته باشید جعفری را بیش از حد خرد نکنید. در صورت تمایل برای جذاب کردن ظاهر سالاد می توانید به جای خرد کردن نعناع، آنرا برگ برگ کنید.

مرحله پنجم

حالا پیازچه و کاهو را به صورت ریز خرد کرده و به همراه جعفری و نعناع درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم. در ادامه ترپچه را به همراه فلفل سبز و مغز کاهو به صورت ورقه ای خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا سیر را به صورت نگینی خیلی ریز خرد کرده و به همراه روغن زیتون، سرکه، نمک، رب انار، آب لیمو ترش تازه،سماق و مقداری نعناع خشک درون یک کاسه کوچک ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس سالاد آماده شود.

مرحله هفتم

در این مرحله نان های پیتا را به کاسه اضافه کرده و سس را به صورت پخش روی سالاد می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه سالاد فتوش را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شده و سس به خورد مواد سالاد برود. پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.