طرز تهیه حمیسه میگو

طرز تهیه حمیسه میگو , دستور پخت حمیسه میگو

حمیسه میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی جنوب کشورمان است که با رسپی های مختلفی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حمیسه میگو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل دلمه ای سبز و قرمزاز هرکدام ½ فلفل دلمه ای
سیر۴ حبه
گشنیز۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز تند½ قاشق غذاخوری
پرک لیمو عمانی۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک، پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه حمیسه میگو

مرحله اول

برای تهیه حمیسه میگو خوشمزه در ابتدای کار پوست میگو را جدا کرده و یک شکافت ریز در پشت کمر آن ایجاد می کنیم. در ادامه رگ سیاه رنگ را از پشت میگو جدا کرده و به خوبی با آب سرد می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پوست گوجه فرنگی را جدا کرده و به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را به همراه پیاز و فلفل قرمز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پیاز را به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و کاراملی شود. حالا سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای خورد شده به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس گشنیز را شسته و درون آبکش می ریزیم و به صورت ریز خرد می کنیم. حالا فلفل قرمز را به تابه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا کمی نرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گشنیز را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر گشنیز آزاد شود. حالا میگو را به همراه پرک لیمو و مقداری پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا میگوها مزه دار شوند.

مرحله ششم

حالا یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه میگو را به تابه اضافه کرده و مقداری نمک، پاپریکا و زردچوبه به تابه می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم تا میگو کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین رفته و سرخ شود، سپس مخلوط گوجه فرنگی را به تابه حاوی میگو اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله هشتم

در ادامه حمیسه را مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شده و به خورد هم بروند. در نهایت تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و حمیسه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی و سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.