طرز تهیه سوهان عسلی

طرز تهیه سوهان عسلی با ارده طرز تهیه سوهان عسلی گردویی طرز تهیه سوهان عسلی بدون شکر طرز تهیه سوهان عسلی نرم طرز تهیه سوهان عسلی آشپزخانه کوچک من فیلم طرز تهیه سوهان عسلی طرز تهیه سوهان عسلی با بادام طرز تهیه سوهان عسلی اصفهان

سوهان عسلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوهان عسلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم سوهان عسلی
شکر۱ لیوان
عسل۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
مغزیجات دلخواه۱ لیوان

طرز تهیه سوهان عسلی

مرحله اول

برای تهیه سوهان عسلی خوشمزه در ابتدای کار شکر را درون یک تابه مناسب ریخته و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا شکر را بدون هم زدن و فقط با تکان دادن تابه کمک می کنیم تا کاملا ذوب و کاراملی شود.

مرحله دوم

زمانی که شکر ذوب شد، عسل را به تابه اضافه کرده و با یک قاشق ترجیحا چوبی مخلوط می کنیم تا مخلوط شکر و عسل طلایی شود، سپس زعفران و کره را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کره کاملا ذوب و مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد، در صورتی که شکر بسوزد سوهان طعم تلخی می گیرد. زمانی که کره ذوب شد، مغزیجات دلخواه از جمله، کنجد، بادام هندی، بادام درختی، پسته و … به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه سوهان را فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه درون یک سینی مناسب را با ورق فویل می پوشانیم، سپس مقداری از مایه سوهان با قاشق بر می داریم و با فاصله روی ورق فویل می ریزیم.

مرحله پنجم

دقت کنید قطر سوهان عسلی خیلی نازک یا خیلی ضخیم نباشد. حالا مقداری پودر پسته به عنوان تزیین روی سوهان ها ریخته و اجازه می دهیم در دمای محیط بمانند تا کاملا خشک و خنک شوند، سپس از ورق فویل جدا می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه سوهان عسلی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید سوهان ها را درون یک ظرف درب بسته گذاشته و در یک جای خشک و خنک نگهداری کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.