طرز تهیه سس شکلاتی

طرز تهیه سس شکلاتی برای روی کیک طرز تهیه سس شکلاتی برای کاپ کیک طرز تهیه سس شکلاتی برای دونات طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک طرز تهیه سس شکلات ساده خانگی طرز تهیه سس شکلاتی غلیظ طرز تهیه سس شکلاتی با خامه طرز تهیه سس شکلاتی با نشاسته

سس شکلاتی یکی از انواع سس های خوشمزه و بین المللی است که معمولا برای برخی از شیرینی ها و کیک ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم سس شکلاتی
آرد گندم۱  قاشق غذاخوری
شکر½ پیمانه
نمک۱ پنس
پودر کاکائو۱ پیمانه
کره۲ قاشق غذاخوری
شیر۲ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه سس شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه سس شکلاتی به روش خانگی در ابتدای کار شکر را به همراه وانیل و نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و پودر کاکائو را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد خشک را با هم مخلوط کرده تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شیر و کره را درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره درون شیر ذوب شود.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با همزن به صورت مداوم هم می زنیم تا گلوله ها درون شیر باز شوند. در ادامه مواد درون قابلمه را به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا سس به غلظت فرنی برسد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید سس پس از خنک شدن غلظت بیشتری پیدا می کنید. زمانی که سس شکلاتی به غلظت فرنی رسید قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود، سپس استفاده می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.