طرز تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت گیلاس رزا منتظمی طرز تهیه کمپوت گیلاس نی نی سایت طرز تهیه کمپوت گیلاس با ماندگاری بالا طرز تهیه کمپوت گیلاس آشپزخانه کوچک من فیلم طرز تهیه کمپوت گیلاس طرز تهیه کمپوت گیلاس بدون شیشه طرز تهیه کمپوت گیلاس با شیشه طرز تهیه کمپوت گیلاس و البالو

کمپوت گیلاس یکی از انواع کمپوت های خوشمزه و بین المللی است که معمولا از آن برای تزیین انواع کیک ها و دسرها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت گیلاس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کمپوت گیلاس
گیلاس۵۰۰ گرم
آب جوشیده۲ لیوان
شکر۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپوت گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گیلاس به روش خانگی در ابتدای کار گیلاس ها را شسته و چوب آنها را جدا می کنیم. در ادامه روی سطح کار یک دستمال حوله ای قرار داده و گیلاس های شسته شده را روی آن می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم گیلاس ها روی دستمال بمانند تا کاملا خشک شوند. در ادامه یک ظرف شیشه ای استریل شده که درب آن فلزی باشد انتخاب می کنیم، سپس گیلاس ها را درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

حالا آب جوشیده که سرد می باشد را با شکر مخلوط کرده و درون ظرف می ریزیم تا روی گیلاس ها را کاملا بپوشاند. در این مرحله درب ظرف را محکم بسته و به صورت وارونه درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید آب درون قابلمه به حدی باشد تا یک سوم حجم ظرف شیشه ای را در بر بگیرد. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم ظرف شیشه ای به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس بدون خارج کردن ظرف اضافه می دهیم درون قابلمه کاملا خنک شود. توجه داشته باشید خروج ناگهانی ظرف از قابلمه باعث شکسته شدن آن می شود.

مرحله ششم

زمانی که ظرف شیشه ای خنک شد، آنرا از قابلمه خارج کرده و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. در صورتی که درب ظرف باز نشود، کمپوت گیلاس تا ۲ سال ماندگاری دارد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.