طرز تهیه ترشک آلبالو

طرز تهیه ترشک آلبالو با رب انار طرز تهیه ترشک آلبالو خشکه طرز تهیه ترشک آلبالو و زردآلو طرز تهیه ترشک آلبالو بدون جوهر لیمو طرز تهیه ترشک آلبالو خشک با رب انار

ترشک آلبالو یکی از انواع تنقلات های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که برای افرادی که به ترشیجات علاقه زیادی دارند بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشک آلبالو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ترشک آلبالو
آلبالو۱ کیلوگرم
آب۳ لیوان
نبات۱ تکه
نمک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشک آلبالو

مرحله اول

برای تهیه ترشک آلبالو خوشمزه در ابتدای کار آلبالوها را شسته، سپس چوب آنها را جدا می کنیم. در ادامه آلبالوها را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا نمک و نبات را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس کف روی آلبالوها را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت ترشک کاملا شفاف باشد. در ادامه اجازه می دهیم آلبالوها به مدت ۲ ساعت بپزند.

مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، زمانی شهد آلبالوها کاملا غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. بسته به سلیقه شما می توانید میزان ترشی ترشک را با حذف و افزایش نبات تنظیم کنید.

مرحله چهارم

لازم به ذکر است بدانید در صورتی که آلبالوها خشک و کم آب بودند، مقدار آب را افزاییش دهید. زمانی که ترشک خنک شد آنرا درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه گلپر و نمک سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.