طرز تهیه خوراک لوبیا گرم

طرز تهیه خوراک لوبیا گرم طرز تهیه لوبیا گرم در زودپز طرز تهیه لوبیا گرم با سیب زمینی طرز تهیه لوبیا گرم کنسروی

خوراک لوبیا گرم یکی از انواع خوراک های خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا گرم در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا چیتی۴ پیمانه
پیاز۱ عدد درشت
آب قلم۲ لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد درشت
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
ادویه کاری، پودر پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک لوبیا گرم

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا گرم خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چیتی را می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه که روی لوبیا را بگیرد درون کاسه آب ریخته و اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۱۲ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده، سپس بلافاصله پیاز را می افزاییم و تفت می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری، پودر پاپریکا و پودر سیر به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین رفته و سرخ شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شده و رنگ آن باز شود، سپس لوبیا چیتی را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را پر از آب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا چیتی به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بماند تا نیم پز شود و کمی از آب درون قابلمه تبخیر شود. پس از گذشت این زمان آب قلم را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه پوست سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستن به صورت درشت خرد می کنیم. حالا سیب زمینی را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خوراک به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کاملا پخته و جا بیفتد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و خوراک لوبیا گرم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خوراک لوبیا گرم را به همراه نان تازه، پیاز یا سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.