طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان

طرز تهیه ته چین گوشت گوسفندی و بادمجان طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان دونفره طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان برای 4 نفر ته چین گوشت و بادمجان رزا منتظمی طرز تهیه ته چین گوشت شمالی ته چین گوشت و بادمجان مجلسی آموزش تصویری ته چین گوشت و بادمجان

ته چین گوشت و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
ماست۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
کره یا روغن⅓ پیمانه
زعفران غلیظ دم کرده۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
زرشکبه مقدار کافی
خلال بادام و پستهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر هلبه مقدار کافی
مواد لازم میانی ته چین
گوشت۳۰۰ گرم
بادمجان۳ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه ته چین گوشت و بادمجان خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به همراه پیاز، سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر دارچین درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه کافی آب به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم گوشت کاملا پخته شود. در ادامه بادمجان ها را شسته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس مقداری نمک به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که تلخی بادمجان ها گرفته شد، یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس بادمجان ها را درون تابه می چینیم.

مرحله چهارم

در ادامه ورقه های بادمجان را به خوبی سرخ کرده و از تابه خارج می کنیم. پس از گذشت ۲ ساعت زمانی که گوشت کاملا پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم، سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه برنج را شسته و به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت برداشته و آبکشی می کنیم. حالا تخم مرغ ها را به همراه ماست، زعفران دم کرده و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا روغن مایع را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر هل به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه برنج آبکشی شده را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. حالا درون قالب مورد نظرمان مقداری کره ریخته و به دلخواه کف قالب سیب زمینی قرار می دهیم، سپس یک لایه ته چین درون قالب ریخته و روی آنرا صاف می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه مقداری از گوشت ریش ریش شده به صورت پخش روی ته چین ریخته و مجددا روی گوشت را با ته چین می پوشانیم، سپس یک لایه بادمجان سرخ شده می چینیم و مجددا روی آنرا با ته چین کاملا می پوشانیم.

مرحله دهم

حالا روی قالب را با ورق فویل آلومینیومی می پوشانیم، سپس روی آن چند سوراخ ایجاد می کنیم تا گردش هوا به خوبی صورت بگیرد. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم ته چین به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده، سپس ته چین را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت ته چین را با مقداری خلال پسته، خلال بادام و زرشک تزیین کرده و به همراه سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.