طرز تهیه خاگینه قاشقی

طرز تهیه خاگینه قاشقی با شیر ساده مجلسی

خاگینه قاشقی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده کشورمان است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه قاشقی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم خاگینه قاشقی
تخم مرغ۲ عدد
ماست۵۰ گرم
آرد۵۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
مواد لازم شربت
شکر۱ لیوان
آب½ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه خاگینه قاشقی

مرحله اول

برای تهیه خاگینه قاشقی خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر حل شدند، گلاب را به همراه پودر هل و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم شربت به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بجوشد. حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه وانیل را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا ماست را به همراه بیکینگ پودر مخلوط کرده و هم می زنیم، سپس به همراه مقداری زعفران دم کرده به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه خاگینه به صوت ماست رقیق شده شود. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

زمانی که روغن به خوبی گرم شد، ۱ قاشق از مایه خاگینه برداشته و درون تابه می ریزیم. در ادامه خاگینه ها را کاملا سرخ می کنیم و اجازه می دهیم خاگینه های سرخ شده خنک شوند، سپس درون شهد ولرم می گذاریم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خاگینه ها به مدت ۱ دقیقه درون شهد بمانند، سپس خارج کرده و روی توری قرار می دهیم تا شهد اضافی شان ریخته شود. در نهایت خاگینه ها را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.