طرز تهیه فرنی کاکائویی

طرز تهیه فرنی کاکائویی با نشاسته طرز تهیه فرنی کاکائویی بدون آرد برنج فرنی دو رنگ با کاکائو طرز تهیه فرنی شکلاتی بدون شیر تزیین فرنی کاکائویی

فرنی کاکائویی یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و ساده ایرانی است که با طعم های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی کاکائویی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۲ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
گلاب یا وانیل (قابل حذف)به مقدار کافی

طرز تهیه فرنی کاکائویی

مرحله اول

برای تهیه فرنی کاکائویی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آرد برنج را به همراه نشاسته ذرت و پودر کاکائو درون قابلمه الک کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که مواد درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا فرنی به غلظت مناسب برسد. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد تا نشاسته بپزد و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله سوم

زمانی که فرنی کمی غلیظ شد،در صورت تمایل مقداری گلاب را به قابلمه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا فرنی کاملا غلیظ شده و به غلظت مطلوب برسد. پس اینکه فرنی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا فرنی را درون ظرف های سرومان ریخته و به دلخواه با مقداری کنجد تزیین می کنیم. نوش جان. در نهایت می توانید به جای نشاسته ذرت و آرد برنج، ۲ قاشق غذاخوری از یکی آنها استفاده کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.