طرز تهیه کماج تابه ای

طرز تهیه کماج تابه ای شمالی طرز تهیه کماج پف دار طرز تهیه کماج در ماهیتابه رژیمی طرز تهیه کماج مازندرانی با ماست طرز تهیه کماج یزدی طرز تهیه کماج شمالی طرز تهیه کماج بابلی طرز تهیه کماج با آرد گندم

کماج تابه ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصالت آن به شمال ایران تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کماج تابه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کماج تابه ای
آرد برنج۱ لیوان
آرد سفید قنادی۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
شکر¾ لیوان
ماست۳ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
گلاب¼ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
شیر¼ لیوان
پودر نارگیل۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کماج تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کماج تابه ای خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه ماست درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شده و مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا آرد قنادی را به همراه آرد برنج درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا هیچ گلوله ای درون مایه باقی نماند. در ادامه شکر و گلاب را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر نارگیل را به همراه بیکینگ پودر، پودر هل، شیر و زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا روی حرارت زیاد شعله پخش کن گذاشته و یک تابه مناسب روی آن می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن و تابه به خوبی گرم شوند، سپس مایه کماج را درون تابه ریخته و بلافاصله حرارت را کم می کنیم. حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم کماج پف کند.

مرحله پنجم

زمانی که یک طرف کماج سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و بدون بستن درب تابه اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. در نهایت کماج را درون ظرف مورد نظرمان منتقل کرده و به دلخواه با پودر نارگیل و پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.