طرز تهیه کال کباب

طرز تهیه کال کباب بدون گردو طرز تهیه کال کباب با رب انار فیلم طرز تهیه کال کباب طرز تهیه کال کباب خانم نجاتی سبزی کال چیست طرز تهیه کال کباب دونفره سبزی کال کباب چیست اصلی ترین ماده کال کباب

کال کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده محلی است که اصالت آن به شهر رشت تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کال کباب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۸ عدد قلمی
سیر۱ بوته
سبزی معطر۱ پیمانه
گردو۴ عدد
کنجد۱ قاشق غذاخوری
رب آلوچه½ قاشق غذاخوری
سرکه خرما (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
دانه اناربه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه کال کباب

مرحله اول

برای تهیه کال کباب خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و به همراه سیر روی حرارت زغال یا گاز کبابی می کنیم تا مغز آنها پخته و نرم شود، سپس از روی حرارت برداشته و درون کاسه حاوی آب سرد قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا پوست بادمجان ها و سیرها را جدا کرده و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سبزی معطر( چوچاق، خالواش و نعناع) را شسته و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله سبزیجات معطر را درون یک ظرف مناسب ریخته، سپس با سنگ به خوبی می کوبیم تا له شوند. در ادامه مغز گردو را به ظرف اضافه کرده و مجددا می کوبیم تا گردو و سبزی با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا بادمجان و سیر ساطوری را به ظرف اضافه کرده، سپس کنجد را به همراه رب آلوچه، دانه انار، در صورت تمایل سرکه خرما و مقداری نمک به ظرف اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در ادامه کال کباب را درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم، سپس مقداری دانه انار و سبزی معطر خرد شده به عنوان تزیین روی آن می ریزیم. در نهایت کال کباب را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.