طرز تهیه دمی بج بج

طرز تهیه دمی بج بج , دستور پخت دمی بج بج

دمی بج بج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی بج بج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر گوجه فرنگی و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه دمی بج بج

مرحله اول

برای تهیه دمی بج بج خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانi های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می‌ افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر گوجه فرنگی و فلفل قرمز به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله سوم

در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت کاملا سرخ و پخته شود. حالا رب گوجه فرنگی را به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد گذاشته تا آب جوش بیاید، سپس برنج را شسته و به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخته اولیه آن صورت گیرد.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. حالا مقداری روغن مایع را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پوست سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستن به صورت نگینی درشت خرد می کنیم، سپس به صورت مرتب درون قابلمه ریخته و یک لایه برنج آبکشی شده روی سیب زمینی می ریزیم و به خوبی فشرده می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد میانی را روی برنج ریخته و به خوبی پخش می کنیم، سپس مابقی برنج را روی مواد میانی می ریزیم و پس از فشرده کردن آن، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم دمی به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته دمی بج بج را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.