طرز تهیه پاستا گوجه و ریحان

طرز تهیه پاستا گوجه و ریحان , دستور پخت پاستا گوجه و ریحان نواب

پاستا گوجه و ریحان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا گوجه و ریحان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۱ بسته
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی۱ عدد
گوجه گیلاسی۶ عدد
پنیر پارمزانبه مقدار کافی
ریحانبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی
زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و پولبیبربه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا گوجه و ریحان

مرحله اول

برای تهیه پاستا گوجه و ریحان خوشمزه در ابتدای کار پیاز، سیر و گوجه فرنگی را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شود، سپس سیر را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله سوم

زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت، پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کمی سرخ شود. حالا مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا و پولبیبر به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت گوجه گیلاسی ها را از وسط نصف کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی سرخ شوند. حالا پاستا را به همراه نصف لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه درب  تابه را می بندیم و اجازه می دهیم پاستا به خوبی پخته و نرم شود. زمانی که پاستا پخته و نرم شد، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس پاستا گوجه را درون ظرف مورد ریخته و با پنیر پارمزان و ریحان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.