طرز تهیه کاپ کیک هندوانه ای

طرز تهیه کاپ کیک هندوانه ای , دستور پخت کاپ کیک هندوانه ای

کاپ کیک هندوانه ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که علاوه بر پذیرایی برای شب یلدا بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک هندوانه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک هندوانه ای
آرد۱٫۵ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
تخم‌ مرغ۲ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
شکر½ لیوان
ماست½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
رنگ ژله ای قرمز و سبزبه مقدار کافی
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کاپ کیک هندوانه ای

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک هندوانه ای مجلسی در ابتدای کار روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته، سپس یک قابلمه بزرگ روی آن قرار می دهیم. حالا درب قابلمه را با دمکنی می پوشانیم و روی قابلمه می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم قابلمه به خوبی گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه ماست و روغن را به کاسه اضافه کرده و مجددا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ یکدست شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید شیر را به هیچ عنوان جایگزین ماست نکنید، در غیر این صورت رنگ ها مخلوط می شوند. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود، سپس مایه کیک را با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس به یکی از قسمت ها رنگ قرمز را می‌ افزاییم. حالا قسمت باقی مانده را مجددا به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده و به یکی از آنها رنگ سبز را می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک ها را با لیسک مخلوط کرده تا رنگ درون آنها پخش شود، سپس درون یک سینی مناسب کاغذهای کپسولی را می چینیم و به ترتیب از مایه کیک سبز، سفید و قرمز رنگ با قاشق درون آنها می ریزیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید فقط دو سوم کاغذهای کپسولی با مایه کیک پر شود. حالا سینی را درون قابلمه گذاشته، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم کاپ کیک ها به مدت ۲۰ دقیقه درون قابلمه بمانند تا پخته شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کاپ کیک ها فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود که کاملا پخته است. حالا سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاپ کیک ها خنک شوند.

مرحله دهم

زمانی که کاپ کیک ها خنک شدند آنها را از کاغذ کپسولی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با شکلات چیپسی تزیین می کنیم. در نهایت کاپ کیک ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.