طرز تهیه لواشک آلو

طرز تهیه لواشک آلو قرمز طرز تهیه لواشک آلو در آفتاب طرز تهیه لواشک آلو با عکس طرز تهیه لواشک آلو زرد تصویری طرز تهیه لواشک آلو طلایی طرز تهیه لواشک آلو شیرین طرز تهیه لواشک آلو قرمز و سیب طرز تهیه لواشک آلو سیاه و هلو

لواشک آلو یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار در خاورمیانه است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لواشک آلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم لواشک آلو
آلو۱ کیلوگرم
آب½ فنجان
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه لواشک آلو

مرحله اول

برای تهیه لواشک آلو به روش خانگی در ابتدای کار آلوها را به خوبی می شوییم، سپس از وسط نصف می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا آب را به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم آلوها روی حرارت بمانند تا نرم و گوشت شان از هسته و پوست کاملا جدا شود، سپس بین کار کف روی آلوها را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت لواشک شفاف و براقی داشته باشیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت برداشته و آلوها از صافی رد می کنیم تا هسته و پوست آنها جدا شود، سپس نمک را به لواشک اضافه کرده و با قاشق چوبی هم می زنیم. حالا درون سینی را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله چهارم

در ادامه سینی را به مدت ۲ روز در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار می‌ دهیم تا لواشک ها کاملا خشک شوند. پس از گذشت این زمان لواشک ها را از کیسه فریزر جدا کرده و به مدت طولانی درون فریزر یا یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.