طرز تهیه حلوا عسلی

طرز تهیه حلوا عسلی

حلوا عسلی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و لذیذ است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا عسلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوا عسلی
کره۲۵۰ گرم
مغز گردو۱ لیوان
عسل۲ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
مواد لازم شربت
شکر۲٫۵ لیوان
آب جوشیده۲٫۵ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا عسلی

مرحله اول

برای تهیه حلوا عسلی خوشمزه در ابتدای کار شربت رو آماده می کنیم، برای این منظور آب جوشیده را به همراه شکر و آب لیمو ترش تازه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم قابلمه روی حرارت بماند تا ذرات شکر کاملا حل شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم کره ذوب شود. حالا آرد الک شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آرد سرخ شده و تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

زمانی که آرد به رنگ دلخواه مان رسید گردو ریز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و شربت را در سه مرحله کم‌ کم ب تابه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که شربت کاملا به خورد حلوا رفت عسل را به تابه اضافه کرده، سپس هم می زنیم تا حلوا یکدست شود. در نهایت حلوا عسلی را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه با پودر نارگیل تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.