طرز تهیه کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی با بیسکویت طرز تهیه کیک بستنی کافی شاپی طرز تهیه کیک بستنی خانگی طرز تهیه کیک بستنی وانیلی طرز تهیه کیک بستنی بدون فر طرز تهیه کیک بستنی لایه ای طرز تهیه کیک بستنی شکلاتی طرز تهیه کیک بستنی تصویری

کیک بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بستنی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک بستنی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آرد۱٫۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
موز۱ عدد
بستنی۳۰۰ گرم

طرز تهیه کیک بستنی

مرحله اول

برای تهیه کیک بستنی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت یک دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شدند، شکر و وانیل را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کشدار شود. حالا شیر و روغن را به ترتیب به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و طی دو مرحله به کاسه می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در ادامه درون قالب لوف را با مقداری اسپری روغن مایع چرب کرده، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم. حالا قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوییم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک کاملا از بین بروند.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می‌ کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی و خلال دندان نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. حالا کیک خنک شده را از قالب به آرامی جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه قسمت گنبدی شکل کیک را با چاقو جدا کرده سپس درون کیک را کمی خالی می کنیم و بستنی که کمی شل شده است را درون کیک می ریزیم. حالا یک عدد موز را روی بستنی گذاشته و روی آنرا با بستنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

حالا قسمت برش خورده کیک را روی آن گذاشته و با پلاستیک فریزر کیک را می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی کاملا سفت شود. بهتر از قبل از سرو ۱۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.