طرز تهیه دسر شیر عسلی

طرز تهیه دسر شیر عسلی , دستور پخت دسر شیر عسلی

دسر شیر عسلی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر شیر عسلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دسر شیر عسلی
کره۱۵۰ گرم
شیر عسلی۴۰۰ گرم
بیسکویت پتی بور۴۵۰ گرم
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر شیر عسلی

مرحله اول

برای تهیه دسر شیر عسلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه کره را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت آن باز و یکدست شود، سپس شیر عسلی را به کره اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا بیسکویت ها را کمی خرد می کنیم.

مرحله سوم

بنا به سلیقه هر فرد می توانید از بیسکویت های شکلاتی و وانیلی استفاده کنید. حالا مخلوط کره و شیر عسلی را به بیسکویت های خرد شده اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس مواد را درون آن می ریزیم و با لیسک به خوبی صاف می کنیم. حالا قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه بیسکویتی سفت شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه را درون یک شیرجوش ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم، سپس اجازه می دهیم خامه به صورت ریز بجوشد. حالا شکلات تخته ای را به شیرجوش اضافه کرده و هم می زنیم تا شکلات کاملا حل شود.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱ ساعت قالب را از یخچال خارج کرده و گاناش را به صورت پخش روی لایه بیسکویتی می ریزیم. حالا مجددا قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گاناش به طور کامل سفت شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و به اسلایس های دلخواه برش می زنیم. در نهایت اسلایس های دسر را از قالب خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم، سپس به دلخواه تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : جمعه 1 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.