طرز تهیه کیک تخته ای

طرز تهیه کیک تخته ای با ماست طرز تهیه کیک تخته ای اسفنجی طرز تهیه کیک تخته ای آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک تخته ای ساده بدون فر طرز تهیه کیک تخته ای شیره دار طرز تهیه کیک تخته ای زعفرانی طرز تهیه کیک تخته ای نارگیلی طرز تهیه کیک تخته ای خامه ای

کیک تخته ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تخته ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک تخته ای
تخم مرغ۶ عدد
شکر۲ پیمانه
آرد سفید۳ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
شیر ولرم۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک تخته ای

مرحله اول

برای تهیه کیک تخته ای خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا حجیم و کش دار شود. در ادامه روغن، شیر ولرم و گلاب را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله چهارم

در ادامه مایه کیک را با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه به خوبی هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند. حالا درون قالب مستطیل شکل را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه مقداری پرک بادام به صورت پخش روی مایه کیک ریخته و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم کیک درون فر بماند تا کاملا پخته و اطراف آن طلایی و قهوه ای شود. زمانی که کیک کاملا پخته شد، در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی کیک کاملا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را از فر خارج کرده و و اطراف کیک را با چاقو از قالب جدا می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در نهایت کیک را به فرم و ابعاد دلخواه برش زده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.