طرز تهیه کیک خرمایی

فیلم طرز تهیه کیک خرمایی طرز تهیه کیک خرمایی ساده طرز تهیه کیک خرمایی بدون شکر طرز تهیه کیک اسفنجی خرما طرز تهیه کیک خرمایی بدون فر طرز تهیه کیک خرمایی با شیر کیک خرما دونفره کیک خرما و کنجد

کیک خرمایی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بسیار مقوی و سالم می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خرمایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک خرمایی
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ لیوان
شکر قهوه ای½ لیوان
شیر۱ لیوان
روغن مایع¾ لیوان
وانیل¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مغز گردو½ لیوان
خرما۱ لیوان

طرز تهیه کیک خرمایی

مرحله اول

برای تهیه کیک خرمای خوشمزه در ابتدای کار هسته خرما ها را جدا کرده و به همراه شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم خرما درون شیر بماند تا خیس بخورد. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر دارچین را درون الک ریخته و ۳مرتبه الک می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر قهوه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۸ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم و سبک شود. حالا مخلوط شیر و خرما را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در ادامه مخلوط شیر و خرما را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله پنجم

با مرحله آخر مغز گردو خرد شده را به کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور کند همزن برقی به مدت ۱۰ ثانیه مایه کیک را هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود، سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و آنرا چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. درنهایت کیک را از قالب جدا کرده و با شیره خرما تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.