طرز تهیه کیک شربتی

طرز تهیه کیک شربتی با ماست طرز تهیه کیک شربتی قزوین طرز تهیه کیک شربتی شیرازی طرز تهیه کیک شربتی بدون ماست شربت کیک شربتی طرز تهیه کیک شربتی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه شیرینی شربتی

کیک شربتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شربتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک شربتی
آرد سفید۲ لیوان
شکر۱ لیوان
ماست شیرین۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
پودر هل¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر نارگیل و پودر پستهبرای تزیین
مواد لازم شربت
آب۱ لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب¼ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شربتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شربتی خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می‌ کنیم، برای این منظور آب و شکر را به همراه زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم شربت به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا ذرات شکر کاملا حل شوند. توجه داشته باشید نیازی به غلیظ شدن شربت نیست. پس از گذشت این زمان گلاب و پودر هل را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. حالا به سراغ درست کردن کیک می رویم برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع و شکر را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند، سپس تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن هر تخم مرغ آنرا به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ ها از بین برود، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست هم زده شوند.

مرحله ششم

در ادامه پودر هل و ماست را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ به مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله هفتم

زمانی که هیچ گلوله‌ ای درون مایه کیک باقی نماند هم زدن را متوقف می‌ کنیم، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. در ادامه قالب را برمی گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود.

ر

مرحله هشتم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و آنرا چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافه بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود که کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس به ابعاد دلخواه با چاقوی تیز برش می زنیم. حالا شربت خنک شده را روی کیک ریخته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا شربت به خورد آن برود.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و اسلایس های کیک را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت کیک شربتی را به دلخواه با پودر پسته تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.