طرز تهیه شیرینی سابله وانیلی

طرز تهیه شیرینی سابله وانیلی , دستور پخت شیرینی سابله وانیلی ساده

شیرینی سابله وانیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی سابله وانیلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی سابله وانیلی
آرد۱۷۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۳۰ گرم
بیکینگ پودر¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی سابله وانیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سابله وانیلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. حالا کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه‌ ای شود، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا کره به صورت یکدست هم زده شود.

مرحله سوم

در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا پودر نشاسته را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس بیکینگ پودر را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزایم، سپس با لیسک هم می زنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید میزان استفاده از آرد بسته به نوع آبخور آنها متفاوت است.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید این خمیر نیازی به ورز دادن ندارد فقط خمیر را با نوک انگشت درون کاسه جمع کنید. در ادامه خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و با وردنه پهن می کنیم، سپس خمیر را به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم.

مرحله ششم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را با کمک وردنه به ضخامت ۲ تا ۳ میلی متر باز کرده و با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه خمیرها را درون سینی فر می چینیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت شیرینی ها را به همراه عسل رقیق شده، پودر پسته و پودر گل سرخ تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.