طرز تهیه شیرینی قندی

طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر طرز تهیه شیرینی قندی با پیمانه طرز تهیه شیرینی قندی تبریز طرز تهیه شیرینی قندی قزوین طرز تهیه شیرینی قندی سبزواری طرز تهیه شیرینی قندی با کره طرز تهیه شیرینی قندی بروجرد مدل شیرینی قندی

شیرینی قندی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که برای پذیرایی در مناسبت هایی همانند عید بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی قندی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی قندی
روغن جامد۱۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
آرد۲۰۰ گرم
پودر هل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
تخم خرفه یا سیاه دانهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی قندی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی قندی خوشمزه در ابتدای کار روغن جامد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را روی آن الک کرده و با همزن برقی تا حد سفید شدن هم می زنیم و بین کار کاسه را دورگیری می کنیم.

مرحله دوم

حالا پودر هل را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس یکباره به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد جمع شود.

مرحله سوم

در ادامه خمیر را با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید در این قسمت خمیر حالت پودری دارد. حالا خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و در دمای محیط قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت کند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام زمان استراحت، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ نسوز می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را روی سطح کار گذاشته و با دست به خوبی ورز می دهیم تا گرمای دست باعث انسجام آن شود. در ادامه از خمیر گلوله هایی به وزن ۱۲ تا ۱۴ گرمی جدا کرده و گرد می کنیم، سپس درون تخم خرفه می غلطانیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرها را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند و روی آنها ترک بردارد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.