طرز تهیه نان پوآچا پفی

طرز تهیه نان پوآچا پفی , دستور پخت نان پوآچا پفی

نان پوآچا پفی یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش بافت است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پوآچا پفی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان پوآچا پفی
شیر ولرم۱ لیوان
آب ولرم½ لیوان
خمیر مایه فوری۱۰ گرم
روغن زیتون¼ لیوان
آرد۵۰۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق سوپخوری
مواد لازم نان پوآچا پفی
زرده ی تخم مرغ۱ عدد
کنجد و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان پوآچا پفی

مرحله اول

طرز تهیه نان پوآچا پفی خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه آب ولرم، خمیر مایه فوری، روغن زیتون، نمک و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان خمیر را به ۸ تا ۹ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چانه می گیریم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و روی آنرا با مقداری روغن مایع کاملا چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه چانه ها را درون سینی فر با فاصله از هم می چینیم، سپس روی چانه ها را با انگشت فشار می دهیم تا حالت گودی ایجاد شود. حالا روی چانه ها را با کیسه فریزر می‌ پوشانیم تا به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله پنجم

در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و مقداری کنجد و سیاهدانه به صورت پخش روی آنها می ریزیم.

مرحله ششم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا نان ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و روی نان ها را با پارچه می پوشانیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.