طرز تهیه توپک ماکارونی

طرز تهیه توپک ماکارونی , دستور پخت توپک ماکارونی

توپک ماکارونی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت است که به عنوان فینگر فود می توان از آن استفاده کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک ماکارونی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم توپک ماکارونی
پاستا فرمی۴۵۰ گرم
شیر۱ فنجان
خامه صبحانه۱ فنجان
آرد۲ قاشق غذاخوری
کره¼ فنجان
تخم مرغ۲ عدد
ترکیب پنیر چدار و موزارلا۴۰۰ گرم
پودر سوخاریبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پونه کوهیبه مقدار کافی
پودر پیاز و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه توپک ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه توپک ماکارونی خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه حاوی آب جوش را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس ماکارونی را درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم نرم و پخته شود.

مرحله دوم

در این فاصله کره را در یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود، سپس مقداری فلفل سیاه، نمک، پونه کوهی، پودر پیاز و پودر سیر به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله سوم

در ادامه آرد را به همراه شیر به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا گلوله های آرد باز شوند، سپس خامه را به همراه پنیر چدار و موزارلا به تابه اضافه کرده و به صورت یکدست مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله چهارم

زمانی که ماکارونی کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و ماکارونی را آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی خارج شود. در ادامه ماکارونی پخته شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود، سپس ماکارونی پنیری را درون ظرف درب دار ریخته و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان کف یک سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از مواد ماکارونی به اندازه یک گردو جدا کرده و با دست به خوبی فشرده می کنیم تا شکل توپک پیدا کند. حالا توپک ها را درون سینی می چینیم.

مرحله هفتم

در ادامه سینی را به مدت ۱ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا توپک ها خنک شوند. حالا تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و کمی شیر درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم.

مرحله هشتم

زمانی که بافت مایه تخم مرغ از لختگی خارج شد پودر سوخاری را درون یک ظرف جداگانه ریخته و توپک ها را به ترتیب ابتدا درون مایه تخم مرغی، سپس پودر سوخاری می غلطانیم تا سطح آنها آغشته شود.

مرحله نهم

در این مرحله توپک ها را مجددا به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا استراحت کنند، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت گذاشته و مقدار زیادی روغن به آن می افزاییم و اجازه می دهیمروغن به خوبی گرم شود.

مرحله دهم

حالا توپک ها را درون روغن انداخته و کاملا سرخ می کنیم تا طلایی شوند، سپس روی دستمال مخصوص قرار می دهیم تا روغن اضافی آنها گرفته شود. در نهایت توپک ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.