طرز تهیه توپک مرغ پنیری

طرز تهیه توپک مرغ در برنامه خوشمزه طرز تهیه توپک پنیری کش دار طرز تهیه توپک مرغ و سیب زمینی طرز تهیه توپک مرغ و قارچ طرز تهیه توپک مرغ سوخاری طرز تهیه توپک مرغ ساده طرز تهیه توپک مرغ چرخ کرده کالری توپک مرغ

توپک مرغ پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک مرغ پنیری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پنیر پارمزان۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
پودر پانکو۱ لیوان
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه توپک مرغ پنیری

مرحله اول

برای تهیه توپک مرغ پنیری ابتدا پوست و استخوان های سینه مرغ را خارج می کنیم، سپس داخل میکسر می ریزیم. در ادامه پنیر پارمزان را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به میکسر اضافه کرده و مواد را میکس می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه بافت مواد کاملا یکدست شد، آنرا از میکسر خارج می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کاسه را به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا بافت مواد منسجم تر شده و چسبندگی اش کمتر شود.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان کاسه را از فریزر خارج می کنیم، سپس به اندازه یک گردو از مواد بر می داریم و در کف دست باز می کنیم. در ادامه مقداری پنیر پیتزا در وسط مواد قرار داده و آنرا گرد می کنیم تا پنیر پیتزا در وسط مواد قرار بگیرد.

مرحله چهارم

همه مواد را به همین صورت آماده می کنیم، سپس تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال یا همزن دستی به خوبی ترکیب می کنیم تا بافتشان از لختگی خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر پانکو را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم، سپس یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه به اندازه ای روغن به تابه اضافه می کنیم که توپک ها درون روغن شناور باشند.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، توپک ها را به تابه اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم. در نهایت توپک های پنیری را روی دستمال حوله ای قرار میدهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.