طرز تهیه تارت سیب

طرز تهیه تارت سیب فرانسوی طرز تهیه تارت سیب بدون فر طرز تهیه خمیر تارت سیب طرز تهیه تارت سیب و دارچین طرز تهیه تارت سیب کاراملی طرز تهیه تارت سیب ساده فیلم طرز تهیه تارت سیب

تارت سیب یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که نوعی شیرینی خشک محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت سیب در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم تارت سیب
کره۱۲۵ گرم
ماست۱ استکان
روغن مایع۱ استکان
بیکینگ پودر۱۰ گرم
پودر شکر۱ قاشق چایخوری
آرد۳ لیوان
مواد لازم مایه پودینگ
تخم مرغ۱ عدد
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
وانیل۵ گرم
شیر۵۰۰ میلی لیتر
مواد لازم روی پودینگ
سیب سبز۳ عدد

طرز تهیه تارت سیب

مرحله اول

برای تهیه تارت سیب خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر شکر درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و خامه ای شود، سپس روغن مایع را به همراه ماست به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه بیکینگ پودر را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد را کمی مخلوط کرده و آرد الک شده را کم کم به کاسه می افزاییم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه حاصل شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال می گذاریم.

مرحله چهارم

در حین استراحت خمیر به سراغ درست کردن مایه پودینگ می رویم، برای این منظور تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله پنجم

حالا شیر و نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر کاملا حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه پودینگ به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا از یخچال خارج کرده و درون قالب تارت فیکس می کنیم، سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. زمانی که پودینگ غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم مایه پودینگ از داغی اولیه بیفتد، سپس به صورت پخش درون قالب روی خمیر می ریزیم. در ادامه سیب ها را شسته و به صورت هلالی خرد می کنیم و از دیواره های قالب به ترتیب به سمت مرکز می چینیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم تارت به خوبی پخته شده و روی آن برشته شود. در نهایت قالب را از فر خارج می کنیم و به دلخواه مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی آن الک کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.