طرز تهیه بستنی شکلاتی

طرز تهیه بستنی شکلاتی

بستنی شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بستنی شکلاتی
شیر۲ پیمانه
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
شکر½ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد کامل + ۱ عدد زرده تخم مرغ
شکلات تلخ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم

طرز تهیه بستنی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه بستنی شکلاتی به روش خانگی در ابتدای کار شیر را به همراه شکر و پودر کاکائو درون یک قابلمه مناسب ریخته و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا گلوله های پودر کاکائو کاملا باز شوند و مایه یکدست شود.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته تا ذرات شکر حل شوند، سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و به صورت مداوم مخلوط می کنیم. پس از گذشت ۵ تا ۶ دقیقه شکلات تلخ را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا ذوب شود.

مرحله سوم

در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم محتوی درون قابلمه ولرم شود. حالا خامه به دمای محیط رسیده را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا درون مایه حل شوند.

مرحله چهارم

حالا مایه بستنی را درون یک ظرف درب دار ریخته و درب آنرا می بندیم، سپس به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت درون فریزر قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان ظرف را از فریزر خارج کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه بستنی را مجددا به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم و این روند را به مدت ۵ مرتبه تکرار می کنیم تا بستنی حالت کش دار پیدا کند. پس از آخرین مرتبه بستنی را به مدت ۶ ساعت درون فریزر استراحت می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۶ ساعت بستنی را از فریزر خارج کرده و اسکوپ می زنیم، سپس درون نان بستنی آماده گذاشته و به دلخواه با سس شکلات، ترافل‌ های رنگی و رول بیسکویت تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.