طرز تهیه بستنی زمستانی

طرز تهیه بستنی زمستانی بدون پودر ژلاتین قیمت بستنی زمستانی طرز تهیه بستنی زمستانی بدون نان میکادو طرز تهیه بستنی زمستانی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه بستنی خارجی خرید بستنی زمستانی بستنی زمستانی قیفی

بستنی زمستانی یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی زمستانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم پایه بستنی
خمیر مارزیپان۲۵۰ گرم
پودر قندبه مقدار کافی
مواد لازم قسمت مارشمالو
سفیده تخم مرغ۱۴۰ گرم
شکر۲۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای شربت
شکر۲۴۰ گرم
گلوکز۱۱۵ گرم
آب۷۵ گرم
مواد لازم روکش شکلات
شکلات تلخ۲۵۰ گرم
کره۷۵ گرم
پودر نارگیل یا پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه بستنی زمستانی

مرحله اول

برای تهیه بستنی زمستانی خوشمزه در ابتدای کار قسمت بیسکویت پایه را آماده می‌ کنیم، برای این منظور مقداری پودر قند روی سطح کار می پاشیم، سپس خمیر مارزیپان را روی پودر قند می غلطانیم تا به آن آغشته شود.

مرحله دوم

حالا فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس خمیر مارزیپان را با کمک وردنه به صورت نازک باز می کنیم و با کاتر ۱۲ تا ۱۵ عدد دایره قالب می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

در ادامه خمیرها را با فاصله درون سینی فر گذاشته و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا خمیرها به مدت ۵ تا ۸ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و طلایی شوند. در این فاصله به سراغ درست کردن مایه مرنگ می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور ابتدا شکر را به همراه آب و گلوکز درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم، سپس تا دمای ۱۱۷ درجه می جوشانیم. در ادامه سفیده های تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کف کنند، سپس شکر را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا حجیم و پفکی شود. در ادامه شربت را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۵ دقیقه هم زدن، وانیل را اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم، سپس مایه مرنگ را درون قیف ماسوره ای می ریزیم و درون یخچال می گذاریم تا خنک شود. زمانی که بیسکویت ها پخته شدند سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم بیسکویت ها کاملا خنک شوند، سپس به سراغ درست کردن مایه روکش می رویم، برای این منظور شکلات تلخ را خرد کرده و به همراه کره درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت کتری بنماری می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه شکلات ذوب شده به مدت ۳۰ ثانیه با دور تند همزن به خوبی هم می زنیم. زمانی که مایه مرنگ کاملا خنک شد، آنرا به صورت دلخواه روی بیسکویت های پایه پایپ می کنیم و درون شکلات ذوب شده فرو می بریم.

مرحله نهم

حالا روی شکلات ها را به دلخواه با پودر نارگیل، پودر پسته و ترافل‌ های رنگی تزیین کرده و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. در نهایت بستنی های زمستانی را سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.