طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

طرز تهیه رب فلفل پاپریکا طرز تهیه رب فلفل دلمه سبز قیمت رب فلفل دلمه ای روش تهیه رب فلفل دلمه ای قرمز گرفتن تلخی رب فلفل دلمه ای خواص رب فلفل دلمه ای رب فلفل دلمه ای نی نی سایت

رب فلفل دلمه ای یکی از انواع رب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که می توانیم از آن برای خوشمزه تر شدن انواع غذاها استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب فلفل دلمه ای در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم رب فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای (ترجیحا قرمز)۱ کیلوگرم
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

مرحله اول

برای تهیه رب فلفل دلمه ای خوشمزه در ابتدای کار فلفل دلمه ای ها می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه قسمت های اضافی فلفل ها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای ها را به صورت درشت خرد می کنیم و درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پوره فلفل دلمه ای را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا پوره فلفل دلمه ای شروع به جوشیدن کند، پس از اینکه پوره فلفل دلمه ای جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد، پودر فلفل قرمز را به همراه نمک و روغن مایه اضافه می کنیم و چند دقیقه به آرامی رب را ترکیب می کنیم تا ادویه ها به طور کامل درون آب پخش شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه رنگ رب کمی براق شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم در محیط آشپزخانه بماند تا خنک شود. در نهایت رب را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.