طرز تهیه دنت شکلاتی

طرز تهیه دنت شکلاتی ساده بدون خامه طرز تهیه دنت شکلاتی با ژلاتین طرز تهیه دنت شکلاتی بدون نشاسته ذرت فیلم طرز تهیه دنت شکلاتی.

دنت شکلاتی یکی از انواع دسرهای ساده بین المللی است که با ترکیبات بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دنت شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دنت شکلاتی
شیر۱ لیوان
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکر¼ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق سوپخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه دنت شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه دنت شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار پودر کاکائو را به همراه شکر و نشاسته ذرت داخل یک ظرف مناسب با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس مواد را درون یک تابه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به تابه اضافه کرده و با همزن مفتولی مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا گلوله های نشاسته و پودر کاکائو به طور کامل باز شوند. در ادامه تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظتی شبیه به غلظت فرنی برسند. توجه داشته باشید که قبل از غلیظ شدن مواد، حتما باید نشاسته به طور کامل پخته شود و طعم خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که برای اینکه نشاسته ذرت به طور کامل پخته شود، حداقل باید به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند. پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه صبحانه را به همراه وانیل به تابه اضافه کرده و به آرامی مواد را هم می زنیم تا وانیل و خامه با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه دنت شکلاتی را درون یک ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه دنت به طور کامل خنک شد، می توانیم آنرا از یخچال خارج کرده و سرو کنیم. توجه داشته باشید که چون دنت خانگی دارای مواد نگهدارنده نیست، بهتر است بیش از سه روز در یخچال نماند.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.