طرز تهیه کبه برنجی

طرز تهیه کبه برنجی ایلامی طرز تهیه کبه عربی مجلسی طرز تهیه کبه برنجی لبنانی فیلم طرز تهیه کبه برنجی طرز تهیه کبه خوزستانی طرز تهیه کبه برنجی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کبه ساده

کبه برنجی از غذاهای معروف و بسیار خوشمزه عربی است که مانند فلافل معمولا در دکه های کنار خیابان به فروش می رسد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کبه برنجی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ایرانی۲ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد متوسط
آب۳ پیمانه
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
مواد میانی
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
زردچوبه، پودر زیره و پودر پاپریکابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کبه برنجی

مرحله اول

برای تهیه کبه برنجی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۳ لیوان به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده تا برنج کاملا شفته شود و سیب زمینی نیز بپزد. پس از اینکه برنج و سیب زمینی پختند، آنها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی آنها به طور کامل گرفته شود.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی و برنج را درون مخلوط کن می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا حالت خمیری پیدا کنند. در ادامه مواد را از مخلوط کن خارج کرده و درون یک کاسه می ریزیم، سپس مقداری زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مواد را با دست کمی ورز می دهیم، سپس به سراغ آماده کردن مواد میانی می رویم. برای این منظور پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه مقداری روغن درون یک تابه می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر را درون تابه رنده کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری زردچوبه، پودر زیره، پودر پاپریکا، فلفل سیاه و نمک به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

مواد را تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد، سپس فلفل دلمه ای را خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه نصف فنجان آب به تابه اضافه کرده و درب آنرا می گذاریم تا آب درون تابه کشیده شده و گوشت به طور کامل بپزد.

مرحله هفتم

پس از اینکه گوشت پخت، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد خنک شوند. در ادامه با دست نمدار مقداری از مخلوط برنج و سیب زمینی بر میداریم و آنرا در کف دست باز می کنیم، سپس مقداری از مخلوط گوشت در وسط آن قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا آنرا به صورت بیضی شکل می دهیم تا مخلوط گوشت در وسط آن قرار بگیرد. پس از اینکه تمام کبه ها را آماده کردیم، یک تابه گود روی حرارت قرار داده و ۱ لیوان روغن مخصوص سرخ کردنی به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، کبه ها را درون تابه می اندازیم و هر دو سمت شان را به صورت یکدست سرخ می کنیم. در نهایت روغن اضافی کبه ها را با دستمال می گیریم، سپس آنها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.