طرز تهیه کیک شنی

طرز تهیه کیک شنی ترکیه ای طرز تهیه کیک شنی با شیر عسلی طرز تهیه کیک شنی تابه ای طرز تهیه کیک شنی با ماست طرز تهیه کیک شنی بدون فر فیلم طرز تهیه کیک شنی طرز تهیه کیک شنی بدون شیر عسلی کیک شنی به خانه برمیگردیم

کیک شنی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه با طعم بی‌نظیر است که بافت سبک و تردی دارد و به عنوان یک دسر شیک و ساده برای پذیرایی یا یک میان وعده مقوی بسیار مناسب است، این کیک را می‌توانید خیلی راحت و سریع درست و آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شنی در ادامه با سایت آموزشی پانامگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
تخم مرغ۴ عدد
شیرنصف لیوان
شکر۱ لیوان
آردیک و نیم لیوان
روغن مایعنصف لیوان
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲.۵ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کرم شکلاتی روی کیک
شیر۱ لیتر
شکر۱ لیوان سر خالی
آرد۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذا خوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
شکلات تکه‌ای تلخ یا شیری۱۰۰ گرم
مواد لازم برای تزئین روی کیک
بیسکوئیت پتی‌پور۱ بسته
پودر پستهبه مقدار لازم
پاستیل تمشک قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک شنی

مرحله اول

برای تهیه کیک شنی خوشمزه ابتدا تخم مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و با همزن بزنید تا از لختگی خارج شوند و کمی پف کند و حجم آن‌ها زیاد شود سپس شکر را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید تا رنگ مخلوط روشن و کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم

سپس روغن مایع را اضافه کنید و با همزن دستی به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید، بعد شیر را که از قبل به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شیر با مواد مخلوط شود و بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله سوم

بعد در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا سبک شود و بعد بکینگ پودر و پودر کاکائو و وانیل را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و سپس همه را با هم الک کنید تا پودر کاکائو در همه قسمت‌ها پخش شود و ترکیب آردی صاف و یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس ترکیب آرد را کم‌کم و در چند مرحله روی مخلوط مواد الک کنید و با لیسک در یک جهت و دورانی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و خمیر تشکیل شده صاف و یکدست شود، بعد چند دقیقه خمیر را کنار بگذارید تا طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله پنجم

حالا در یک قالب که بهتر است اندازه قالب ۲۰ در ۳۰ باشد کاغذ روغنی قرار دهید یا کف قالب را با کره یا روغن مایع کامل چرب کنید و سپس مخلوط مواد را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ششم

بعد دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک بپزد، سپس یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مواد خمیر چیزی به آن نچسبید، کیک آماده است، بعد قالب را از فر بیرون بیاورید.

مرحله هفتم

سپس قالب کیک را در دمای محیط قرار دهید تا حرارت اولیه آن از بین برود و کیک کمی سرد شود بعد از آن یک لیوان شیر را که به دمای محیط رسیده است کم‌کم روی کیک بریزید تا کاملا به خورد کیک برود و جذب آن شود و بافت کیک خیس شود.

مرحله هشتم

بعد برای درست کردن مواد کرمی شکلاتی شیر را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، وقتی شیر کمی گرم شد آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس نشاسته ذرت را هم بریزید و کمی هم بزنید بعد از آن پودر کاکائو را اضافه کنید.

مرحله نهم

سپس مخلوط را هم بزنید تا پودر کاکائو کاملا در شیر پخش شود و گلوله نشود، بعد با همزن دستی یا قاشق مرتب هم بزنید تا شیر شروع به جوشیدن کند و غلظت مخلوط زیاد شود، سپس وانیل و شکلات تلخ یا شیری را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

مرحله دهم

بعد از آن مواد کرمی گرم را روی کیک بریزید و اجازه دهید تا به خورد کیک برود و خنک شود و خودش را بگیرد، سپس بیسکوئیت پتی‌پور یا اگر می‌خواهید رنگ کیک تیره‌تر شود بیسکوئیت شکلاتی را با گوشتکوب کاملا پودر کنید و روی کیک بریزید‌.

مرحله یازدهم

بعد از اینکه سطح کیک کاملا با پودر بیسکوئیت پوشانده شد، کیک را داخل یخچال قرار دهید و به مدت ۵ الی ۶ ساعت اجازه دهید تا کیک و مواد کرمی روی آن کاملا خودش را بگیرد و منسجم شود و طعم و عطر همه مواد کاملا با هم ترکیب شود.

مرحله دوازدهم

سپس کیک را از یخچال بیرون بیاورید و در یک ظرف مناسب قرار دهید و به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و با شکلات ذوب شده، عسل، پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو و چند برش موز و توت فرنگی یا پاستیل تمشک قرمز تزئین کنید.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.