طرز تهیه کیک شیفون

طرز تهیه کیک شیفون ساده برای خامه کشی طرز تهیه کیک شیفون با پف زیاد طرز تهیه کیک شیفون ۳تخم مرغی طرز تهیه کیک شیفون ۴تخم مرغی طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی برای خامه کشی طرز تهیه کیک شیفون در توستر طرز تهیه کیک شیفون ۶تخم مرغی طرز تهیه کیک شیفون ۲تخم مرغی

کیک شیفون یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به عنوان کیک پایه در قنادی ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیفون در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای کیک شیفون
تخم مرغ۶ عدد
آرد قنادی۲ پیمانه
شکر۱ و ⅓ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
آب جوش¼ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیفون

مرحله اول

برای تهیه کیک شیفون به روش خانگی در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه نسبتا گودی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا محتویات درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۸ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کش دار و کرم رنگ شود. در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه آب جوش را کم کم به کاسه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه یکدست شود. حالا مواد خشک که شامل آرد و بیکینگ پودر می باشد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در صورت تمایل مایه کیک را ۳۰ ثانیه با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را کاملا با کاغذ روغنی پوشانده و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس قالب را چندین مرتبه آرام روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند.

مرحله ششم

در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ ساعت کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در ادامه با کمک چاقو اطراف کیک را از قالب جدا کرده و از آن خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کیک را روی توری گذاشته و اجازه می دهیم قسمت میانی کیک کاملا خنک شود. در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و سرو می کنیم. بهتر است بدانید این نوع کیک برای کیک پایه بسیار مناسب می باشد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.