طرز تهیه مرغ با سس کارامل خامه‌ای به سبک رستوران‌های لوکس

طرز تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای

طرز تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای

با ما همراه باشید تا طعمی ناب و خاطره‌ای ماندگار را با تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای لذیذ و خوشمزه تجربه کنید. این غذا با ترکیبی از طعم مرغ آبدار و سس کارامل خامه‌ای که هر کدام به تنهایی می‌توانند دلبری کنند، یک پیشنهاد عالی برای مهمانی‌های شما خواهد بود.

برای طرز تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای، ابتدا سینه‌های مرغ را با سیر، آویشن، نمک، و فلفل سیاه مزه‌دار کرده، سپس در روغن زیتون سرخ می‌کنیم. پس از خارج کردن مرغ، پیاز و سیر را در همان تابه تفت داده، آرد اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. مرغ‌ها را به تابه بازگردانده، آب اضافه کرده و اجازه می‌دهیم بپزند. در نهایت، خامه و جعفری اضافه کرده و هم می‌زنیم تا سس کارامل خامه‌ای یکدست و غلیظی حاصل شود.

مواد لازم مقدار
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آویشن، نمک و فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
سیر۱ حبه
سینه مرغ۵۰۰ گرم
مواد لازم برای سس کارامل خامه‌ایمقدار
آب۱ فنجان
خامهنصف پاکت
آرد۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ عدد
پیاز۱ عدد
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
جعفریبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ

ابتدا سینه‌های مرغ را به دقت بشویید، سپس با استفاده از چاقوی تیز، آن‌ها را به اندازه‌های دلخواه برش بزنید. در یک کاسه بزرگ، سینه‌های مرغ را با حبه سیر له شده، آویشن خشک، نمک و فلفل سیاه به خوبی مزه‌دار کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات مرغ به طور یکنواخت با ادویه‌جات پوشیده شده‌اند تا طعم‌دار شوند.

مرحله ۲: سرخ کردن مرغ

یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون در آن بریزید. هنگامی که روغن داغ شد، قطعات مرغ مزه‌دار شده را در تابه قرار دهید. مرغ‌ها را از هر دو طرف تا زمانی که کاملاً طلایی و سرخ شوند، بپزید. پس از اتمام پخت، مرغ‌ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله ۳: تفت دادن سیر و پیاز

در همان تابه‌ای که مرغ‌ها را سرخ کردید، مقداری روغن مایع اضافه کنید و پیاز ریز خرد شده را به همراه سیر له شده اضافه کنید. این ترکیب را تا زمانی که پیازها شفاف و کمی طلایی شوند، تفت دهید. مراقب باشید که پیاز و سیر نسوزند.

مرحله ۴: افزودن آرد و تهیه سس

پس از طلایی شدن پیازها، ۱ قاشق غذاخوری آرد را به تابه اضافه کنید. آرد را به مدت چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. این کار باعث می‌شود سسی که در نهایت تهیه می‌کنید، عاری از هرگونه طعم خامی آرد باشد.

مرحله ۵: بازگرداندن مرغ به تابه

پس از اینکه آرد کاملاً با پیاز و سیر تفت داده شد، قطعات مرغ سرخ شده را دوباره به تابه بازگردانید. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات مرغ با مخلوط پیاز و آرد به خوبی آغشته شوند.

مرحله ۶: اضافه کردن آب و پخت

پس از اضافه کردن مرغ به تابه، ۱ فنجان آب را به آن اضافه کنید. حرارت را کمی کاهش دهید و اجازه دهید مرغ به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آرامی بپزد و آب کافی جذب کند تا نرم و آبدار شود.

مرحله ۷: افزودن خامه

پس از گذشت زمان مورد نظر و اطمینان از پخت کافی مرغ، نصف پاکت خامه را به تابه اضافه کنید. حرارت را کمی بیشتر کنید و مخلوط را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر هم بزنید تا خامه به خوبی با سایر مواد مخلوط شود و سس کارامل خامه‌ای غلیظ و یکدستی حاصل شود.

مرحله ۸: اضافه کردن جعفری و تزئین

در آخرین مرحله، مقداری جعفری تازه خرد شده را به تابه اضافه کنید و مخلوط را به خوبی هم بزنید. این کار طعم و عطر تازگی به غذای شما می‌بخشد. پس از اضافه کردن جعفری، غذا آماده سرو است. مرغ با سس کارامل خامه‌ای را در ظرف مورد نظر خود انتقال دهید و در صورت تمایل، با کمی جعفری تازه بر روی آن تزئین کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 28 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.