طرز تهیه مرغ با سس زرشک

طرز تهیه مرغ با سس زرشک طرز تهیه مرغ ترش با زرشک طرز تهیه خورشت مرغ با زرشک طرز تهیه سس زرشک طرز تهیه مرغ با زرشک طرز تهیه مرغ با گردو و زرشک

مرغ با سس زرشک یکی از انواع غذاهای خوش طعم کشورمان است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ با سس زرشک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
 ران مرغ۵۰۰ گرم
زرشک۱ پیمانه
آب مرغ۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
آلو بخارا۷ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
رب انار۲ قاشق غذاخوری
شیره انگور یا شکر۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
برگ بو۳ عدد
فلفل سیاه½ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ با سس زرشک

مرحله اول

برای تهیه مرغ با سس زرشک خوشمزه در ابتدای کار ران های مرغ را به همراه ۱ عدد پیاز کامل، برگ بو، فلفل سیاه، نمک و زردچوبه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای که روی ران های مرغ را بگیرد آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده، سپس اجازه می دهیم ران های مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بمانند تا کاملا آبپز شوند. پس از گذشت این زمان ران های مرغ را از قابلمه خارج کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس ران های مرغ را درون تابه قرار داده و دو طرفشان را کاملا سرخ می کنیم. حالا به سراغ درست کردن سس زرشک می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور، پس از شستن گوجه فرنگی ها پوستشان را کاملا جدا کرده، سپس به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را به همراه زرشک و آب مرغ درون غذاساز ریخته و میکس می کنیم تا سس کاملا پوره و یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا ران های مرغ سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و پیاز باقی مانده را به صورت ریز رنده کرده و به تابه می افزاییم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه زعفران دم کرده را به همراه سس زرشک به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم سس جوش بیاید. زمانی که سس جوشید، رب انار را به همراه شیره انگور به تابه افزوده و مخلوط می کنیم تا مایه سس یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا آلو بخارا را شسته و به تابه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم مایه سس بجوشد تا غلیظ شود. پس از غلیظ شدن سس، تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس سس زرشک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله هشتم

در صورت تمایل می توانید تکه های مرغ را در حین غلیظ شدن سس درون تابه قرار دهید تا سس به خورد تکه های گوشت مرغ برود. در نهایت ران های مرغ سرخ شده را به آرامی روی سس قرار داده و به همراه زرشک پلو سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.