طرز تهیه فلافل لپه؛ یک انتخاب عالی برای پیش غذا در مهمانی ها

طرز تهیه فلافل لپه

طرز تهیه فلافل لپه

در این آموزش از سایت آموزشی پانا مگ، قصد داریم شما را با نحوه تهیه این فلافل خوش طعم و مغذی آشنا کنیم. فلافل لپه، با بافتی ترد و طعمی عالی، گزینه‌ای عالی برای وعده‌های غذایی متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با این دستور پخت خاص و تهیه آن در منزل، با ما همراه باشید.

برای طرز تهیه فلافل لپه، ابتدا لپه را از شب قبل خیس کنید، سپس آبکشی نمایید. به آن سیر و مقداری آب اضافه کرده و خوب میکس کنید تا نرم شود. پس از آن، کنجد بو داده، نمک و بیکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط کنید. ادویه‌های دلخواه خود را برای افزایش طعم اضافه کنید. مخلوط را به شکل دلخواه درآورده و در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. در نهایت، روغن اضافی را گرفته و فلافل را سرو کنید.

مواد لازممقدار
سیر۳ حبه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
لپه۲ پیمانه
کنجد بو دادهبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه فلافل لپه

مرحله ۱: آماده‌سازی لپه

ابتدا لپه را از شب قبل در آب خیس کنید تا به خوبی نرم شود. این کار باعث می‌شود لپه هنگام پخت، بهتر پف کند و بافت نهایی فلافل شما نرم و لطیف باشد. خیساندن لپه نه تنها فرآیند پخت را تسهیل می‌کند بلکه ارزش غذایی آن را نیز افزایش می‌دهد.

مرحله ۲: آبکشی و آماده‌سازی اولیه

پس از خیس خوردن، لپه‌ها را خوب آبکشی کنید، سپس مقداری آب به آن‌ها اضافه نمایید تا برای مرحله بعدی، آماده‌سازی مخلوط، آماده باشند.

مرحله ۳: افزودن سیر و میکس کردن

چند حبه سیر را به لپه‌های آماده شده اضافه کنید، سپس تمام مواد را به خوبی میکس کنید تا یک دست شوند. استفاده از سیر، عطر و طعم دلپذیری به فلافل شما می‌بخشد و آن را خوشمزه‌تر می‌کند.

مرحله ۴: اضافه کردن کنجد، نمک و بیکینگ پودر

پس از اینکه مخلوط لپه و سیر به خوبی نرم و یکدست شد، کنجد بو داده، نمک و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید. کنجد باعث افزایش طعم و بافت ترد به فلافل می‌شود، در حالی که بیکینگ پودر به عنوان عامل پف‌کننده عمل می‌کند.

مرحله ۵: اضافه کردن ادویه‌های دلخواه

در این مرحله، می‌توانید ادویه‌های دلخواه خود را برای افزایش طعم و عطر فلافل اضافه کنید. انتخاب ادویه به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید از ترکیبات مختلفی برای ایجاد طعمی منحصر به فرد استفاده کنید.

مرحله ۶: آماده‌سازی برای سرخ کردن

پس از اینکه مخلوط به خوبی آماده شد، شروع به گرفتن قسمت‌هایی از مخلوط و شکل دادن آن‌ها به دلخواه خود کنید. می‌توانید آن‌ها را به شکل توپ‌های کوچک یا دیسک‌هایی با ضخامت متوسط درآورید.

مرحله ۷: حرارت دادن به روغن

در یک تابه مناسب، مقدار کافی روغن را داغ کنید. برای سرخ کردن فلافل، روغن باید به اندازه‌ای داغ باشد که به محض افتادن فلافل‌ها در روغن، جوش و حباب بزند.

مرحله ۸: سرخ کردن فلافل‌ها

فلافل‌های آماده شده را به آرامی در روغن داغ قرار داده و اجازه دهید تا هر طرف آن‌ها به مدت چند دقیقه سرخ شوند تا طلایی و ترد شوند. مراقب باشید که فلافل‌ها را در روغن شلوغ نکنید تا همه آن‌ها فضای کافی برای سرخ شدن داشته باشند.

مرحله ۹: آبکشی و سرو

پس از سرخ شدن، فلافل‌ها را بر روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود، سپس آن‌ها را در ظرف مورد نظر خود انتقال دهید و به دلخواه با سس‌، خیارشور و گوجه سرو کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 29 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.