طرز تهیه فلافل در فر

طرز تهیه فلافل در فر , دستور پخت فلافل رژیمی

فلافل یکی از معروف ترین غذاهای عربی است که در این آموزش آنرا به صورت رژیمی و با فر درست می کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل در فر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۲ پیمانه
پیاز½ پیاز متوسط
سبزی معطر۶ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
زیره و تخم گشنیز۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
روغن زیتون و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه فلافل در فر

مرحله اول

برای تهیه فلافل در فر رژیمی ابتدای کار نخود را می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای که روی نخود را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم نخود به مدت حداقل ۲۴ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ نخود بهتر گرفته شود در طی این مدت آب درون کاسه را چند مرتبه عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان نخود را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم نخود به مدت ۳ ساعت درون آب ماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس نخود را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را می شوییم، سپس به دو قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه سبزی معطر (جعفری و گشنیز) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پوست سیر ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه نخود را به همراه سبزی معطر، سیر و پیاز درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا مواد کاملا پوره شوند.

مرحله ششم

حالا روغن زیتون را به همراه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره و تخم گشنیز به مواد فلافل اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فلافل ها را فرم می دهیم و درون سینی فر قرار می دهیم، سپس سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم یک طرف فلافل ها به مدت ۱۰ دقیقه و ظرف دیگر آنها به مدت ۱۵ دقیقه کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان فلافل ها را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر فلافل ها را به همراه نان باگت تازه، خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو و سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 10 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.