طرز تهیه شیرینی شکری

طرز تهیه شیرینی شکری اسکویید گیم طرز تهیه شیرینی شکری ساده فیلم طرز تهیه شیرینی شکری طرز تهیه شیرینی شکری کره ای طرز تهیه شیرینی شکری برای نوروز طرز تهیه شیرینی شکری بدون فر طرز تهیه شیرینی شکری برشی طرز تهیه شیرینی شکری بازی مرکب

شیرینی شکری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا در کنار چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکری
آرد۲ لیوان
روغن صاف قنادی یا کره۱۵۰ گرم
پودر قند½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شکر دانه درشتبه مقدار کافی
خامه۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی شکری

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکری خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روغن صاف قنادی را درون کاسه اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا صاف و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه وانیل و خامه به روغن قنادی اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی مخلوط می کنیم، تا مواد با هم ترکیب شود. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم و روی مخلوط روغن قنادی الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا مخلوط روغن را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون یک کاسه جداگانه آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط روغن الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و منسجم درست شود. در ادامه روی سطح کار را یک نایلون فریزر قرار می دهیم، سپس خمیر را روی نایلون فریزر می گذاریم و یک نایلون فریزر دیگر روی آن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه خمیر را به کمک وردنه روی سطح کار باز می کنیم و با فرم دلخواه کاتر می زنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری شکر روی آن می ریزیم. در ادامه روی سینی فر را کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس شیرینی ها را درون آن می چینیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم. توجه داشته باشید زمان پخت بیشتر شود شیرینی حالت بیسکوییتی پیدا می کند. در ادامه این شیرینی های خوشمزه را همراه با چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.