طرز تهیه حریره بادام

طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد ۶ ماهه طرز تهیه حریره بادام با آب طرز تهیه حریره بادام با پودر بادام طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک طرز تهیه حریره بادام با نشاسته طرز تهیه حریره بادام در طب سنتی طرز تهیه حریره بادام با برنج

حریره بادام یکی از انواع غذاهای کمکی و سالم بین المللی است که برای کودکان در حال رشد بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حریره بادام در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حریره بادام
آرد برنج۱ قاشق غذاخوری
آب سرد۱ لیوان
نبات۱ تکه
بادام۵ عدد
شیر خشک۱ قاشق غذاخوری
کره (اختیاری)۲۵ گرم

طرز تهیه حریره بادام

مرحله اول

برای تهیه حریره بادام خوشمزه ابتدا مغز بادام را به مدت ۳ تا ۵ ساعت درون آب قرار می دهیم تا پوست آن راحت جدا شود. پس از گذشت این زمان پوست بادام را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آب سرد را به آن اضافه می کنیم در ادامه پودر بادام، نبات، آرد برنج و کره را به آن اضافه می کنیم و تند تند مخلوط می کنیم تا آرد برنج گلوله نشود.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم بپزد و به غلظت برسد. در ادامه وقتی مخلوط آرد برنج به غلظت رسید، آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله وقتی مخلوط آرد برنج کاملا خنک شد، شیر خشک را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه یک قابلمه جداگانه انتخاب می کنبم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شیر را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم شیر جوش بیاید. در ادامه شیر را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس مخلوط آرد برنج را به شیر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در نهایت مخلوط شیر و آرد برنج را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم به غلظت ماست برسد. در ادامه حریره بادام را از صافی رد می کنیم تا صاف و یکدست شود. در آخر درون ظرف مورد نظر می ریخته و سرو  می کنیم. نوش جان

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.